Micro-credentials: De ideale opleidingsvorm voor wie levenslang wil leren «Humane Wetenschappen spelen een belangrijke rol in Levenslang Leren»

Eén jaar na de oprichting van Nova Academy lanceren Universiteit Gent, Vrije Universiteit Brussel en Universiteit Antwerpen hun micro-credentials op het digitale platform. Micro-credentials zijn korte academische opleidingstrajecten rond een bepaald thema waarvoor je een internationaal erkend getuigschrift kunt behalen. Het doel van de drie universiteiten? Levenslang Leren zo toegankelijk en aantrekkelijk mogelijk maken voor werknemers en werkgevers.

Carl Devos, directeur van de Academy for Political and Social Sciences geeft duiding over het belang van Levenslang Leren in alle sectoren.

Lees hierover meer in de publiscopie onderwijs van het tijdschrift Trends.